۱۴۰۲ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

برخلاف پیمان نامه حقوق کودک؛ هشت هزار دانش آموز در قزوین در دوره مهارت تیراندازی شرکت می کنند

05.02.1402 هرانا

خبرگزاری هرانا – برخلاف تعهدات بین المللی ایران تحت عنوان الحاق به پیمان نامه حقوق کودک و بخش عدم به کارگیری کودکان در امور نظامی، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین گفت که هشت هزار دانش آموز دختر و پسر در قزوین به میدان تیر برای تیراندازی و آموزش به کارگیری سلاح در اردیبهشت ماه سال جاری، اعزام خواهند شد. در این اعزام ها همچنین مفاد ایدئولوژیکی چون “آشنایی با آرمان های شهادت طلبی” به دانش آموزان ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین اعلام کرد: هشت هزار دانش آموز دختر و پسر در قزوین به میدان تیر برای تیراندازی و آموزش به کارگیری سلاح در اردیبهشت ماه سال جاری، اعزام خواهند شد.

ابراهیم رسولی فر افزود: “شش هزار دانش آموز پسر در استان قزوین با حضور در میدان تیر و دو هزار دانش آموز دختر در میدان تیر شبیه سازی شده با مهارت های تیراندازی آشنا می شوند.”

به گفته وی، “تمام دانش‌ آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی داشتند، آنچه که در کتب درس آمادگی دفاعی کل کشور تدریس می‌ شود را با رویکرد مهارت افزایی، آشنایی با آرمان های شهادت طلبی و … می آموزند.”

بر اساس پیمان نامه حقوق کودک، یک کودک، فرد زیر سن ۱۸ سال تعریف می شود. ایران از سال ۱۳۷۳ به این پیمان پیوسته است.

بر اساس این تعهدنامه استفاده از کودکان و نوجوانان در نظامی‌گری ممنوع است.

با این حال همچون بخش های کار کودکان، مجازات و اعدام کودکان و ازدواج قانونی کودکان این بخش از تعهدات نیز از سوی دولت ایران با آموزش نظامی و به کار گیری افراد زیر سن ۱۸ سال نادیده گرفته می‌ شود.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=47233

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...