۱۴۰۲ اردیبهشت ۵, سه‌شنبه

محروم از تماس؛ گزارشی از آخرین وضعیت مهدی مسکین نواز/ برگزاری جلسه بازپرسی دختر نوجوان وی

01.02.1402 هرانا

خبرگزاری هرانا – مهدی مسکین نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از حق برقراری تماس با خانواده خود محروم است. پرونده ای که در دوارن حبس علیه وی گشوده شده، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران در حال رسیدگی است. همچنین جلسه بازپرسی عسل‌ مسکین نواز، فرزند ۱۷ ساله این زندانی سیاسی در دادسرای اطفال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی مسکین نواز، زندانی سیاسی در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین است.

یک منبع مطلع در این خصوص با بیان اینکه آقای مسکین نواز پس از انتقال به زندان اوین از حق برقراری تماس محروم شده است، به هرانا گفت: “جلسه رسیدگی به اتهامات آقای مسکین نواز در اردیبهشت ماه در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران با ریاست ایمان افشاری برگزار خواهد شد. همچنین جلسه بازپرسی‌ عسل‌ مسکین نواز، فرزند این زندانی سیاسی روز‌ سه شنبه بیست و دوم فروردین، در شعبه سه دادسرای اطفال برگزار شد. شجاعی، بازپرس پرونده از قبول وکالت علی شریف زاده ممانعت کرده است.”

اتهامات مطروحه علیه مهدی مسکین نواز “ساخت گروه (داخل زندان)”، “اجتماعی و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

مهدی مسکین نواز در اردیبهشت ۹۸ به دلیل «فعالیت در فضای مجازی و مدیریت یک کانال تلگرامی با مضمون براندازی» توسط نیروهای امنیتی در بندر انزلی بازداشت و نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران مجموعا به سیزده سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در فهرج کرمان و ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی نیز محکوم شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی هفت سال و شش ماه حبس تعزیری در خصوص مهدی مسکین نواز قابل اجرا است.

روز دوشنبه دهم بهمن ماه سال گذشته، مهدی مسکین نواز از زندان رجایی شهر کرج به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. همزمان عسل مسکین نواز، دختر ۱۷ ساله این زندانی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد که پس از ده روز به با تودیع قرار وثیقه از کانون اصلاح و تربیت تهران آزاد شد.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات پرونده ای که در دوران تحمل حبس علیه مهدی مسکین نواز گشوده شده است، روز سه شنبه بیست و سوم اسفند سال گذشته برگزار شد که آقای مسکین نواز از شرکت در دادگاه امتناع کرد.

وی روز یکشنبه بیست فروردین، به همراه ده ها زندانی سیاسی و عقیدتی از زندان تهران بزرگ به زندان اوین منتقل شد.

مهدی مسکین نواز، متولد ۱۳۵۸، متاهل، پدر یک دختر ۱۷ ساله است و تا زمان بازداشت ساکن بندر انزلی بود.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=47230

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...