۲۴ آذر ۱۴۰۲
حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش از برنامه ریزی برای «راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه» خبر داده و گفته که طرح پیوند «مسجد، مدرسه و منزل» توسط وزیر آموزش با جدیت در حال پیگیری است.
نیکزاد گفته: «راه اندازی مدارس وابسته به حوزه در دستور کار است و طلبه هایی که توانمندی لازم را دارند جذب شده اند که امیدواریم نقشی در ترویج بیشتر فرهنگ ایرانی-اسلامی داشته باشیم.»
از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سه هزار نفر از طلاب و جمعی از نیروهای جهادی، فعالان فرهنگی و قرآنی جذب آموزش و پرورش شدند، مدعی شد این افراد در “آزمون های استخدامی کاملا عادلانه” جذب آموزش و پرورش شدند.
نیکزاد همچنین در نشست قطب ۵ کشوری ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در کرمان گفته: «طرح پیوند «مسجد، مدرسه و منزل» هنوز توفیق لازم را کسب نکرده و یکی از مواردی است که وزیر آموزش و پرورش با جدیت پیگیر آن است، نقش دستگاه های بیرونی در این طرح جدی گرفته نشده و برای خود دانش آموز هم باید نقش تعریف شود، دانش آموز را باید به مسجد وصل کنیم.»
پس از حضور گسترده دانشآموزان مدارس در اعتراضات سال گذشته، مقامات جمهوری اسلامی با خالص سازی و تسویه معلمان غیر همسو با ایدئولوژی جمهوری اسلامی، برخورد با دانشآموزان، تشدید حضور نیروهای حکومتی در مدارس مانند طلاب تلاش میکند ایدئولوژی خود را به نسل جدید منتقل کند.
«رضا مرادصحرایی» وزیر آموزشوپرورش در راستای ترویج ایدئولوژی جمهوری اسلامی حتی اعلام کرده بود که بر اساس سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، کتابهای درسی دانشآموزان دختر باید با کتابهای درسی دانشآموزان پسر متفاوت باشد. این در حالی است که مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی معلمان، کمبود معلم و مدرسه و افزایش روافزون افت تحصیلی دانشآموزان ایرانی و بسیاری دیگر از مشکلات آموزش و پرورش کشور، با بی توجهی مسئولان این وزارتخانه هر روز وخیمتر میشود.
source https://koodak.bashariyat.org/?p=49991
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر