۱۴۰۲ آذر ۶, دوشنبه

بانه؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن سه کولبر از جمله دو نوجوان انجامید

۵ آذر ۱۴۰۲ هرانا

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه پنجم آذر، سه کولبر از جمله دو نوجوان بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبرنیوز، امروز یکشنبه پنجم آذر ۱۴۰۲، تیراندازی نیروهای نظامی در نوار مرزی “هنگه‌ ژال” بانه به زخمی شدن سه کولبر انجامید.

هویت آنها “زانا دهقان، نوجوان هفده ساله اهل سقز، ابراهیم محمودی، بیست و چهار ساله و اهل بانه و همچنین سیروان شریفی، هفده ساله و اهل شهرستان سقز” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، آقای محمودی از ناحیه سر و سیروان شریفی از ناحیه دست و پا دچار جراحت شده اند.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱؛ به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۲۱ کولبر (باربر مرزی) و زخمی شدن ۱۳۳ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است.

لازم به ذکر است که ۲۸ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند که از این تعداد ۲۶ کولبر زخمی شدند و ۲ کولبر جان باختند.

 

 



source https://koodak.bashariyat.org/?p=49695

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...