۱۴۰۲ آبان ۵, جمعه

فاطمه سپهری با وجود بیماری چهار ماه «ممنوع‌الملاقات» شد

ایران‌وایر

علی سپهری، برادر فاطمه سپهری، با انتشار ویدیویی اعلام کرده که وضعیت سلامت خواهرش در زندان وکیل‌آباد مشهد رو به وخامت گذاشته است: «علی خامنه‌ای با نگه داشتن خواهرم در این وضعیت، به دنبال حذف فیزیکی اوست.»

به گزارش منابع حقوق بشری ایران، یک منبع نزدیک به خانواده فاطمه سپهری، فعال سیاسی زندانی، گفته که به دستور مسئولان زندان وکیل‌آباد مشهد، او از روز سه‌شنبه دوم آبان تا ۲۹ بهمن یعنی چهار ماه دیگر «ممنوع‌الملاقات» شده است.

علی سپهری، برادر فاطمه سپهری، با انتشار ویدیویی اعلام کرده که وضعیت سلامت خواهرش در زندان وکیل‌آباد مشهد رو به وخامت گذاشته است: «علی خامنه‌ای با نگه داشتن خواهرم در این وضعیت، به دنبال حذف فیزیکی اوست.»

وبسایت حقوق بشری هرانا گزارش کرده که، این تصمیم توسط شورای انضباطی زندان گرفته شده و منبع نزدیک به خانواده او گفته است که چون خانم سپهری به‌دلیل بیماری قادر به حرکت نیست، تماس تلفنی با خانواده برای او سخت خواهد بود.

خسرو علی‌کردی، وکیل خانواده سپهری هم در شبکه ایکس نوشت: «امروز دوم آبان ۱۴۰۲، مسؤلان زندان وکیل آباد مشهد به فرزندان بانو فاطمه سپهرى اعلام نمودند که فاطمه سپهرى تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ممنوع الملاقات است و هیچ توضیحی در خصوص این تصمیم ارائه نداده‌اند.»

وکیل خانواده سپهری افزوده که: «فاطمه سپهرى بدلیل ابتلاء به آنفلوآنزا دچار بی‌اشتهایی و ضعف شدید جسمانی است.»

فاطمه سپهری، یکی از زندانیان سیاسی و از امضاکنندگاه نامه درخواست برای استعفای علی خامنه‌ای است. او پیشتر به دلیل مشکلات قلبی برای عمل قلب، روز ۲۴ مهر به مدت یک هفته به مرخصی درمانی آمد، اما نیروهای امنیتی او را سه روز بعد پس از آنکه از بیمارستان به خانه آمده بود، در منزلش بازداشت و دوباره به زندان مشهد بازگرداندند.

نیروهای امنیتی در دورانی که فاطمه سپهری برای درمان و عمل جراحی در بیمارستان حضور داشت، دو برادر او را نیز بازداشت کردند.

خانم سپهری پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ده سال زندان محکوم است، در زندان مرکزی مشهد محبوس است. این زندانی سیاسی با وجود بیماری در دوران حبس نیز به انتقاد از سیاست‌های جمهوری اسلامی ادامه داده است بارها به سیاست‌های جمهوری اسلامی انتقاد کرده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=58439

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...