۱۴۰۲ آبان ۳, چهارشنبه

نگهداری ۳۴۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز تحت نظارت بهزیستی آذربایجان‌غربی

1402.08.02 ایسنا

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۳۴۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبانه‌روزی و مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان و۴۶ کودک معلول و بیمار نیازمند پیگیری‌های خاص در مراکز نگهداری توانبخشی نگهداری می‌شوند.

پروین محمدپوری در گفت و گو با ایسنا در خصوص واگذاری کودکان تحت سرپرستی بهزیستی به خانواده‌ها افزود: انتقادهای زیادی در مورد طولانی شدن پروسه‌های واگذاری این کودکان به خانواده‌ها و سخت گیری‌های سازمان بهزیستی در این زمینه مطرح می‌شود اما این کودکان در دست ما امانت هستند و باید به بهترین و مناسب‌ترین شکل ممکن واگذار شوند.

وی تصریح کرد: معمولا هنگام فرزندپذیری در مراکز بهزیستی، خانواده‌ها به دنبال کودکان زیر دو سال، سالم و دارای شرایط خاص از نظر ظاهری هستند اما امروز دنبال این هستیم تا فضاسازی ایجاد کنیم و نوع نگاه داوطلبان به پذیرش فرزند از مراکز بهزیستی را  تغییر دهیم.

محمدپوری  با تاکید بر تجربه کانون گرم خانواده برای کودکانی که شرایط خاص و ویژه دارند، افزود: هر چقدر در این مراکز شرایط و امکانات برای کودکان و نوجوانان بدسرپرست فراهم باشد اما جای کانون گرم خانواده را نمی‌گیرد. در طرح امین موقت، کودکان بدسرپرست، در فضای گرم خانواده قرارمی‌گیرند و آن را تجربه می‌کنند اما باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود و فرهنگ سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی به موضوع تسریع و تسهیل شرایط واگذاری کودکان به خانواده‌های واجد شرایط ادامه داد: خانواده به عنوان اصلی ترین نهاد پرورش روحی، جسمی و روانی انسان، نقشی بی بدیل در پرورش کودکان دارد و به همه مراکز تحت نظارت توصیه می شود در راستای رساندن فرزندان بهزیستی به آغوش خانواده ها تلاش کنند.

محمدپوری در خصوص فرایند فرزند پذیری بیان کرد: ثبت‌نام فرزند خواندگی بهزیستی، از طریق سامانه پس از انجام مراحل مربوطه و تکمیل فرم های مربوطه مطابق روند نحوه تکمیل فرم مقرر در سایت، انجام گرفته و پیگیری این درخواست، نیز از طریق سامانه مزبور، بخش پیگیری پرونده، امکان پذیر است.

این مقام مسئول در خصوص فرآیند فرزندپذیری عنوان کرد: به منظور انجام کامل مصاحبه و پذیرش فرزندخواندگی، خانواده‌ها طی فرآیندی توسط مشاورومتخصص ما، مورد مشاوره قرارمی‌گیرند و خدمات مشاوره بهزیستی، معمولا تا سالها پس از فرزندپذیری به صورت مستمر به خانواده‌ها ارائه می‌شود.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=49214

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...