۱۴۰۲ مهر ۸, شنبه

بازداشت دو شهروند زن در قروه توسط نیروهای حکومتی

هه‌نگاو

بازداشت دو شهروند زن در قروه توسط نیروهای حکومتی

دو شهروند زن کُرد و اهل شهر قروه به نام‌های نرگس سلیمانی و فرشته فدایی‌فر، در روزهای گذشته توسط نیروهای حکومتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند. نرگس سلیمانی از بازداشت‌شدگان جنبش ژن، ژیان، ئازادی است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، در روزهای میانی هفته گذشته، نرگس سلیمانی و فرشته فدایی‌فر، هردو اهل قروه توسط نیروهای حکومتی بازداشت شده‌اند.

به گفته منابع آگاه، بازداشت فرشته فدایی‌فَر در یکی از خیابان‌های شهر قروه با هجوم خشونت‌بار نیروهای حکومتی انجام گرفته بود.

در همین ارتباط، نرگس سلیمانی، سال گذشته نیز در جریان جنبش ژن، ژیان، ئازادی، به همراه دخترش “دیبا” برای مدتی توسط نیروهای حکومتی بازداشت شدند. آن‌ها مدتی را در سلول انفرادی بازداشتگاه سپاه پاسداران در شهرهای قروه و سنندج (سنه) سپری کردند.

پیگری وضعیت این دو شهروند تاکنون نتیجه‌ای به همراه نداشته و مراجعه خانواده‌هایشان به نهادهای حکومتی بی‌پاسخ گذاشته شده است.

از دلایل بازداشت فرشته فدایی‌فر و نرگس سلیمانی و اتهامات انتسابی به آن‌ها، تا زمان تنظیم این خبر اطلاع دقیقی در دست نیست.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=57928

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...