۱۴۰۲ مرداد ۵, پنجشنبه

گزارشی از قتل دستکم ده زن و دختر توسط مردان خویشاوند خود در تیرماه سال جاری

1402.05.04هرانا

خبرگزاری هرانا – در تیرماه سال جاری، دستکم ده زن و دختر در شهرهای مختلف توسط بستگان مرد خود به قتل رسیدند. قتل این افراد عمدتا با انگیزه ناموسی و یا به دلیل اختلافات خانوادگی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، در تیرماه سال جاری دستکم ده زن و دختر توسط مردانی که با آنها نسبت داشته اند، کشته شده اند.

به قتل رسیدن زنان و دختران توسط اقوام نزدیک، پدر، برادر، همسر و یا مردانی که با آنها رابطه خارج از ازدواج داشته اند، عمدتا با انگیزه ناموسی و یا به دلیل اختلافات خانوادگی صورت گرفته است.

در تاریخ یکم تیرماه زنی سی ساله در شهرک قائمیه اسلامشهر توسط همسرش با ضربات چاقو به قتل رسید.

اختلافات خانوادگی، انگیزه متهم بابت ارتکاب عمل مذکور بوده است.

در تاریخ چهاردهم تیرماه نیز زنی بیست و یک ساله با هویت اختصاری «رقیه.ب» اهل روستای ناگان از توابع بخش آهوران شهرستان نیک‌ شهر واقع در استان سیستان‌ و بلوچستان، با انگیزه نامشخص توسط همسرش به قتل رسید.

تنها یک روز بعد از این واقعه، زنی بیست و هفت ساله در اسلامشهر توسط همسرش پس از تحمل ضربات پیاپی چاقو کشته شد.

متهم در اعترافات خود اختلافات خانوادگی را انگیزه این اقدام عنوان کرد.

همچنین در تاریخ شانزدهم تیرماه دختری پانزده ساله با هویت اختصاری «زیلان.ا» اهل روستای زیوه شهرستان پیرانشهر واقع در استان آذربایجان غربی،  توسط پدرش کشته شد.

قتل این دختر با انگیزه ناموسی و تنها به دلیل دریافت یک پیامک از سوی یک مرد صورت گرفت.

مورخ هجدهم تیرماه ۱۴۰۲، زنی بیست و دو ساله در شهرستان فسا، توسط همسرش با سلاح سرد به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسید.

تنها یک روز بعد، دختری نوزده ساله که در شهرک ولیعصر تهران سکونت داشت، با انگیزه نامشخص توسط پدرش به قتل رسید.

علاوه بر این، یک قربانی کودک همسری با هویت اختصاری «راحله.ر» که تنها پانزده سال سن داشت، توسط پدر و مادرش با انگیزه‌ نامشخص به قتل رسید.

در تاریخ بیست و چهارم تیرماه، «نوشین.م» دختری هفده ساله اهل شهر قائمیه واقع در شهرستان کوه چنار استان فارس، توسط عمویش به دلیل اختلافات خانوادگی به قتل رسید.

اختلافات خانوادگی در تاریخ بیست و هفتم ماه مذکور، به کشته شدن یک زن پنجاه و پنج ساله منجر شد.

وی ساکن شهرستان فیروزآباد بود که توسط همسرش خفه شد و جانباخت.

در تاریخ ۲۹ تیرماه نیز دختری ۱۶ ساله اهل رضوانشهر و ساکن تهران با هویت اختصاری «بیتا.ش»، به دلیل بروز اختلافاتی با پسری که پیشتر با او در ارتباط بود، به قتل رسید. بیتا ابتدا از طریق چاقو توسط متهم کشته و نهایتا جسدش به آتش کشیده شد.

جنایت‌ های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌ شود. از سوی دیگر، سالیانه ده ها زن و دختر توسط مردان نزدیک خود در پی بروز اختلافات خانوادگی و عدم تسلط بر خویشتن از جانب آنها، به قتل میرسند.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=47945

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...