۱۴۰۲ مرداد ۴, چهارشنبه

قصور پزشکی؛ مرگ و مصدومیت دو کودک در زنجان

1402.05.01 هرانا

خبرگزاری هرانا – یک کودک ۹ ماهه در بیمارستان “آیت الله موسوی” زنجان بر اثر قصور پزشکی یکی از پرستاران، از ناحیه دست دچار آسیب شد و برای درمان به تهران انتقال یافت. همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از مرگ یک کودک در بیمارستان “امیرالمومنین” شهرستان خدابنده به دلیل تزریق اشتباه فرآورده‌های خونی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، در پی قصور پزشکی در دو بیمارستان مجزا در استان زنجان، یک کودک مصدوم شد و کودکی دیگر جان خود را از دست داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه خطای پرستار موجب آسیب دیدگی انگشت کودک دختر ۹.۵ ماهه در بیمارستان “آیت الله موسوی” زنجان شد، افزود: حادثه یاد شده ناشی از خطای فردی و کم کاری پرستار بوده است که برخوردهای لازم با فرد خطاکار انجام گرفت.

حسن بختیاری در ادامه اظهار داشت: انگشت این کودک دچار بریدگی شده بود که برای ترمیم به پایتخت اعزام شد. با همکاری متخصصان، امر ترمیم عضو حادثه دیده انجام گرفت و نوزاد از بیمارستان ترخیص شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه از مرگ یک کودک دیگر در این استان بر اثر قصور پزشکی خبر داد و گفت: حادثه ای دیگر طی ماه گذشته در بیمارستان “امیرالمومنین” شهرستان خدابنده‌ رخ داد. به کودک ۱۶ ساله خدابنده‌ ای به اشتباه فرآورده‌های خونی تزریق شد که پس از چند روز به فوت او منجر انجامید.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=47913

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...