۱۴۰۲ تیر ۲۷, سه‌شنبه

خوی؛ پدری که گفته بود دختر نوجوانش خودکشی کرده به قتل او اعتراف کرد

25.04.1402 هرانا

خبرگزاری هرانا – پدر راحله راهدار، قربانی کودک همسری به قتل دختر ۱۵ ساله خود با همدستی مادر این نوجوان اعتراف کرد. خانواده این نوجوان پیشتر مدعی شده بودند که دخترشان از طریق حلق آویز کردن به زندگی خود پایان داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، پدر راحله راهدار به قتل دختر ۱۵ ساله خود با همدستی مادر این نوجوان اعتراف کرد.

بر اساس این گزارش، “راحله فرزند دوم خانواده در ۱۲ سالگی به اصرار پدر و مادرش با مردی که حدودا ده، پانزده سال از او بزرگ‌ تر بود ازدواج می‌ کند و راهی ارومیه می‌ شود. راحله که دو سه روز قبل از واقعه، به خانه پدری‌ اش در روستای رازی بر می‌ گردد که نهایتا توسط پدر و مادرش با انگیزه‌ای نامشخص کشته می‌ شود.”

در این گزارش به نقل از برخی منابع مطلع آمده است: “مادر راحله با «بالشت» وی را خفه می‌ کند. پدرش هم آنجا حضور داشته و می‌ دیده که همسرش فرزندشان را دارد می‌ کشد. بعد با کمک هم او را به طویله می‌ برند و شالی دور گردن او می‌ اندازند و داد می‌ زنند که دخترمان خودکشی کرده است. مادر این بچه‌ ها حالت عادی نداشت و اهالی جرات نمی‌ کردند به او نزدیک شوند. حتی هیچ کس از اقوام این خانواده با آنها رفت و آمد نداشت.”

پدر و مادر این دختر ۱۵ ساله که ابتدا علت مرگ فرزندشان را خودکشی اعلام کرده بودند، بازداشت شدند.

گفته میشود، پیکر بی جان راحله در پزشکی قانونی است و تاکنون اقدامی برای خاکسپاری وی صورت نگرفته است.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود از اهالی این روستاست. او در مورد این اتفاق به «اعتماد» می‌گوید: «این خانواده، دختر بزرگ‌شان؛ هانیه را هنگامی که دوازده، سیزده سال داشت، وادار به ازدواج کردند. هانیه پس از مدتی از همسرش جدا شد. بعد هم او را به عقد یکی از اتباع مهاجر در کشور همسایه درآوردند، اما وقتی هانیه متوجه می‌شود همسرش می‌خواهد او را بفروشد، به روستای‌شان برمی‌گردد. همان موقع تصمیم به خودکشی می‌گیرد و خود را از بالای یک ساختمان به پایین پرت می‌کند. در حال حاضر هم تهران زندگی می‌کند، ولی هیچ کس از او خبری ندارد و اما راحله دختر دوم خانواده که حالا می‌گویند؛ خودکشی کرده است وقتی دوازده ساله بود او را به مردی که چندین سال از او بزرگ‌تر بود، می‌دهند. راحله برای زندگی با این مرد به ارومیه می‌رود. چند روز قبل از ماجرا راحله تنها و بدون همسرش به خانه پدری‌اش می‌آید تا اینکه چهارشنبه بعدازظهر خبر در روستا می‌پیچد که راحله خودکشی کرده، اما وقتی ماموران پلیس با صحنه روبه‌رو می‌شوند به پدر و مادر راحله شک کرده و آنها را بازداشت می‌کنند. البته پدر راحله به مواد مخدر اعتیاد دارد.»

عموما واژه کودک‌همسری در ایران در مورد کودکان دختری به کار می‌رود که با مردان بزرگسال به خاطر اجبار حاصل از سنت‌های قومی، فقدان دانش و تحصیلات یا مشکلات اقتصادی خانواده ازدواج می‌کنند. طبق بررسی‌ها استان‌های مرزنشین خوزستان، کردستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد ازدواج در سنین کودکی در آنان رخ می‌دهد. از جمله دلایل رایج کودک همسری در ایران می‌توان به «فقر و آداب و رسوم فرهنگی» اشاره کرد. در اکثر این موارد دختران قربانی کودک همسری می‌شوند.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=47870

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...