۱۴۰۲ تیر ۱, پنجشنبه

ضرب و جرح منجر به مرگ یک کودک هشت ساله توسط ناپدری در کرج

29.03.1402 هرانا

خبرگزاری هرانا – روز سه شنبه دوم خردادماه، یک کودک هشت ساله در کرج که توسط پدرخوانده اش مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده بود، بعد از گذشت حدود یک هفته دچار مرگ مغزی شد. متهم به قتل اکنون در بازداشت بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری آنلاین، یک کودک هشت ساله توسط ناپدریش در صفادشت کرج مورد ضرب و جرح قرار گرفته و جان باخت.

بر اساس این گزارش، مورخ دوم خردادماه، یک کودک دختر ۸ ساله به نام متینا با آثار متعدد کبودی و زخم و شکستگی پا به دلیل ضربه به سرش به بیمارستانی در صفادشت کرج منتقل شد. پس از بررسی ها در این بیمارستان این کودک به بیمارستان “رسول اکرم” تهران منتقل شد. پس از گذشت حدود یک هفته و پس از معاینهای تخصصی بر اثر ضربه شدیدی که به جمجمه کودک وارد شده بود، سطح هوشیاری وی کاهش یافت و دچار مرگ مغزی شد. مادر متینا رضایت داد تا اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شود.

در این گزارش آمده است، پس از تحقیقات ابتدایی مسئولان بیمارستان مشخص شد که این کودک در خانه مورد ضرب و جرح و کودک‌آزاری قرار گرفته است. تحقیقات درباره خانواده او نشان می‌داد که مادر متینا از چند سال قبل از شوهرش جدا شده و با مرد دیگری ازدواج کرده است. فرزندان او که متینا ۸ ساله و دختر ۱۰ساله دیگری بودند تا ۸‌ ماه قبل نزد پدرشان در یکی از شهرستان‌ ها زندگی می‌کردند اما با فوت او مادر بچه‌ها حضانت بچه‌ها را بر عهده گرفته بود. بارها همسایه ها صدای درگیری و کتک خوردن متینا را از خانه شنیده بودند. پس از اعلام به پلیس این ناپدری بازداشت شد.

همچنین، عموی متینا ضمن بیان اینکه در شهرستان دیگری زندگی میکند اما پیگیر پرونده قتل برادرزاده خود است، گفت: “چند سال قبل برادرم از همسرش جدا شد. پس از مرگ او، مدتی من سرپرست بچه‌ها بودم تا اینکه مادر بچه‌ها شکایت کرد و حضانت آنها را گرفت. بعد از آن ما مدام از بچه‌ها خبر می‌گرفتیم و حال‌شان را می‌پرسیدیم. چند روز قبل از حادثه مبلغی پول به‌حساب بچه‌ها واریز کردم و تماس گرفتم که حال‌شان را بپرسم اما همسر سابق برادرم تماس‌هایم را جواب نمی‌داد و چند روز بی‌خبر بودیم تا اینکه او گفت متینا بیمار است‌. نمی‌دانستم که چه اتفاقی افتاده تا اینکه چند روز بعد از طریق مادربزرگ مادری متینا فهمیدم که ناپدری‌اش او را کتک زده و دختربچه به خاطر همین کتک‌ها جانش را از دست داده است. وقتی از همسایه‌های آنها تحقیق کردیم همه می‌گفتند که بیشتر اوقات صدای گریه و ضجه‌های متینا را می‌شنیدند و بارها دیده بودند که او از طرف ناپدری‌اش کتک می‌خورد.”

از سوی دیگر مادربزرگ مادری متینا نیز در این خصوص گفت: “من خبر نداشتم که چه اتفاقی افتاده است. یک نفر از بیمارستان با من تماس گرفت و گفت نوه‌تان اینجا بستری است. وقتی خودم را به آنجا رساندم دیدم که سرتاسر بدن بچه کبود است. حتی یک پایش هم شکسته بود و فهمیدم که ناپدری متینا او را کتک زده است. معلوم نبود که او کجاست که ظاهرا دخترم تماس گرفته و گفته بود بچه خوب شده و بیا او را به خانه ببریم که از این طریق پلیس توانست او را دستگیر کند.”

مادر بزرگ پدری و مادربزرگ مادری متینا از این متهم شکایت کرده و تا گزارش تکمیلی پزشکی قانونی، ناپدری متینا در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=47754

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...