۱۴۰۲ فروردین ۲۹, سه‌شنبه

صدور و تایید یک حکم اعدام همزمان با رهایی چهار زندانی از چوبه دار

هرانا

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، حکم اعدام یک متهم به قتل در تهران توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از تاریخ شانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۷، با شکایت زن جوانی مبنی بر ناپدید شدن خواهرش به نام فرناز آغاز شد. در بررسی‌ های اولیه مشخص شد تلفن همراه قربانی در تاریخ دوم بهمن ماه در منطقه رودهن آنتن‌ دهی داشته و همزمان با او، گوشی موبایل پسرعمویش داوود نیز در همان منطقه نقطه‌ زنی شد. به این ترتیب داوود چهل و چهار ساله که متاهل و صاحب فرزند بود به عنوان متهم بازداشت شد.

در این گزارش آمده است: داوود در ابتدا خود را بی‌ اطلاع از مرگ دخترعمویش نشان داد اما در بازجویی‌ های بعدی اعتراف کرد از ده سال قبل فرناز را به عنوان “زن دوم” به “عقد موقت” خود در آورده و با او زندگی پنهانی داشت. وی نهایتا به قتل فرناز اعتراف کرد.

متهم در تشریح جزییات قتل گفت: “آن روز به همراه فرناز برای تفریح به رودهن رفته بودیم،‌ اما آنجا با هم درگیر شدیم و من در اوج عصبانیت او را کشتم سپس جسد او را مثله کردم و در چند سطح زباله انداختم.”

چندی بعد برای داوود کیفرخواست صادر شد و وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و اتهام قتل را انکار کرد. او گفت: “من فقط برای اینکه از شکنجه در پلیس آگاهی رهایی یابم به قتل اعتراف کردم. حالا مطمئن هستم فرناز زنده است و زندگی مخفیانه‌ ای در پیش گرفته است.”

با پایان دفاعیات متهم، قضات او را به اعدام محکوم کردند. با اعتراض وی به حکم صادره، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و نهایتا حکم صادره در مرحله بدوی تایید شد.

رهایی چهار زندانی از اعدام در استان گیلان
به گزارش مهر، چهار زندانی در استان گیلان از چوبه دار رهایی یافتند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان در این خصوص گفت: چهار محکوم به اعدام از سالها پیش به اتهام قتل در زندان بسر میبردند.

مهدی فلاح میری افزود: آنها نهایتا در پی کسب رضایت از اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند و به زندگی دوباره برگشتند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=55764

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...