۱۴۰۲ فروردین ۲۷, یکشنبه

«وضع ایران خرابه، ملا فکر حجابه»؛ تحصن اعتراضی دانشجویان در تهران

ایران وایر

«وضع ایران خرابه، ملا فکر حجابه»؛ تحصن اعتراضی دانشجویان در تهران

در اعتراض به فشار گسترده نیروهای حراست برای تحمیل حجاب اجباری به دانشجویان دختر در ایران، دانشجویان دختر دانشکده‌ روان‌شناسی و علوم‌تربیتی دانشگاه تهران در روز یکشنبه۲۷فروردین تحصن کرده و پلاکاردهایی با شعارهای «نه روسری، نه توسری، آزادی برابری» و «وضع ایران خرابه، ملا فکر حجابه» را در دست گرفتند.

در تصاویری که از این تحصن منتشر شده است، دانشجویان پلاکاردهایی با شعارهای «پیش به سوی زندگی، زنانگی، تنانگی» و «تعلیق برای حجاب، بی‌حساب، بی‌کتاب» در دست دارند.

همچنین امروز دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به اجبار حجاب توسط حراست و مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان، تجمع کردند.

بر اساس ویدیوهایی که کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان کشور منتشر کرده است، در این تجمع شعارهایی مانند «زن زندگی آزادی»، «قسم به خون یاران/ ایستاده‌ایم تا و «دانش‌آموزا مسموم، معلما تو زندون، حجاب شده گیرشون» از سوی دانشجویان سر داده شد.

ویدیوها و گزارش‌هایی نیز از تجمع‌های مشابه در دانشگاه علامه طباطبایی تهران منتشر شده است.

کانال تلگرام شوراهای صنفی دانشجویان همچنین خبر داد که «زهرا رحیمی»، دانشجوی دانشگاه یزد، روز شنبه۲۶فروردین پس از پرخاش و توهین رییس این دانشگاه در جلسه کمیته انضباطی، بدحال شده و آمبولانس اورژانس برای بررسی وضعیت او وارد دانشگاه شده است.

این دانشجو به دو سال محرومیت از تحصیل محکوم شده و برای بار سوم به کمیته انضباطی احضار شده بود.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=55735

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...