۱۴۰۱ اسفند ۹, سه‌شنبه

بی توجهی شهرداری کرج نسبت به تعمیر یک پله برقی، منجر به نقص عضو دو کودک شد

07.12,1401 هرانا

خبرگزاری هرانا – بی توجهی مسئولان شهرداری کرج نسبت به لزوم در ارتقا ایمنی یک دستگاه پله برقی در این شهر، به نقص عضو دو کودک از ناحیه انگشت انجامید.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، اخیرا دو کودک خردسال طی حوادثی بر روی یک پله برقی در کرج، انگشتان خود را از دست دادند.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان البرز با بیان اینکه “از ابتدای سال چند بار به شهرداری کرج تذکر و اخطارهای لازم برای ارتقای ایمنی این سازه‌ ها داده شده بود”، اظهار داشت: “نهادی که در این خصوص سهل انگاری کرده و به اخطارهای ماده ۱۶ توجهی نداشته باید به مراجع قضایی پاسخگو باشد.”

هادی گودرزوند افزود: “ماده ۱۶ قانون استاندارد به صراحت عنوان می‌ کند که هر دستگاهی می‌خواهد پله برقی یا آسانسور نصب کند باید حتماً گواهی ایمنی استاندارد دریافت کند.”

به گفته آقای گودرزوند، شهرداری‌ ها، نظام مهندسی و سایر دستگاه‌ های استان باید برای تمام پله برقی‌ ها و آسانسورهای اماکن عمومی قبل از بهره برداری، گواهی ایمنی استاندارد را احصاء کنند و نصاب‌ های پله برقی و آسانسور حتماً باید مورد تایید سازمان صمت باشند و در فرایند نصب هم از قطعات استاندارد استفاده کنند.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=46765

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...