۱۴۰۱ تیر ۶, دوشنبه

صلح و سازش، پایانی بر پرونده قتل نوجوان ۱۶ ساله خوزستانی

صلح و سازش، پایانی بر پرونده قتل نوجوان ۱۶ ساله خوزستانی

ایسنا/خوزستان معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: پرونده قتل نوجوان ۱۶ ساله توسط دوستش با وساطت و تلاش اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کارون و جلب رضایت خانواده مقتول منتهی به صلح و سازش شد.

علیرضا باوی اظهار کرد: در دی‌ماه ۱۴۰۰ دو پسر نوجوان که با هم دوست بودند بر سر اختلاف جزئی با یکدیگر درگیر شدند و یکی از آنان، دیگری را با ضربه چاقو مجروح و فرار کرد. پسر مجروح که ۱۶ سال داشت به بیمارستان منتقل شد ولی بر اثر شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان خود را از دست داد و این اتفاق تلخ و ناگوار باعث ایجاد اختلاف بین دو طایفه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان، وی افزود: متهم پس از مدتی توسط پلیس دستگیر و پرونده او به دادسرای رسیدگی به جرایم اطفال ارسال شد.

باوی خاطر نشان کرد: در این مدت اختلافات بین دو طایفه این دو نوجوان شدت گرفت که با ورود برخی از اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کارون و همچنین بزرگان و ریش سفیدان منطقه تا حدودی آرامش بین طرفین ایجاد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و برای رفع خصومت و اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش بین دو طایفه، پرونده به شورای حل اختلاف کارون ارجاع و بلافاصله اعضای این شورا با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح در یک کار جهادی و خدا پسندانه با تشکیل جلسات متعددی با اولیای دم و بزرگان طایفه مقتول، زمینه را برای جلب رضایت فراهم کردند.

باوی ضمن تقدیر از کارخیرخواهانه اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح شهرستان کارون در حل و فصل این پرونده، افزود: این عزیزان در جلسه‌ای با حضور بزرگان دو طایفه و خانواده مقتول با سعه صدر، بردباری، تلاش‌ و کوشش مضاعف توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند و خانواده مقتول با گذشت از خون فرزند خود، زندگی دوباره به قاتل بخشید و پرونده پس از شش ماه با صلح و سازش بین این دو طایفه مختومه شد.

 



source https://koodak.bashariyat.org/?p=44174

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...