۱۴۰۱ فروردین ۲۴, چهارشنبه

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن: واکسیناسیون تمام کودکان زیر ۵ سال علیه سرخک ضرورت ندارد

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون سرخک تمام کودکان زیر ۵ سال ضرورت ندارد و فقط کودکانی که علیه این بیماری واکسینه نشده اند باید واکسن بزنند.

به گزارش ایلنا، سیدمحسن زهرایی گفت: پس از اعلام هشدار وزارت بهداشت درباره بیماری سرخک، بعضی از رسانه‌ها اینگونه خبر منتشر کرده‌اند که تمام کودکان زیر ۵ سال باید علیه سرخک، سرخجه و اوریون واکسینه شوند.

وی افزود: افرادی که فرزند ۴ یا ۵ ساله دارند و به هر دلیلی واکسن سرخک فرزندشان را انجام نداده اند و به تاخیر انداخته اند و یا مطمئن نیستند که انجام داده اند یا نه، به مراکز بهداشتی، درمانی مراجعه کنند و از این که فرزندشان نیاز به واکسن دارد یا خیر مطمئن شوند.

وی بیان داشت: همکاران ما در این مراکز بررسی می کنند و اگر فرزند این افراد نیاز به واکسیناسیون داشته باشد واکسن می زنند و اگر هم واکسیناسیون فرزندشان کامل باشد اطمینان خاطر به آنها مبنی بر عدم نیاز فرزندشان به واکسن به آنها داده می شود.
انتهای پیام/



source https://koodak.bashariyat.org/?p=42873

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...