۱۴۰۰ دی ۵, یکشنبه

با انگیزه ناموسی؛ قتل دو دختر نوجوان در شهرستان دشتیاری

۰۴ دی ۱۴۰۰

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته ویدیویی از پیکر ۲ دختر نوجوان که با انگیزه ناموسی توسط نزدیکانشان در شهرستان دشتیاری به قتل رسیده‌اند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. بنابر اعلام فرمانده انتظامی شهرستان چابهار، این حادثه مربوط به ۵۰ روز پیش است و متهمان شناسایی و دستگیر شده‌اند. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری آنلاین، ۲ دختر نوجوان با انگیزه ناموسی توسط نزدیکانشان در شهرستان دشتیاری به قتل رسیدند.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته ویدیویی از پیکر ۲ دختر نوجوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد آنها بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده‌اند.

گفته می‌شود این دختران ۱۷و حدودا ۱۸ ساله خانه‌شان را در روستای ترکانی از توابع شهرستان دشت‌یاری، بدون اطلاع خانواده ترک کرده و به زاهدان می‌روند، اما پس از چند روز پشیمان شده و تصمیم می‌گیرند به خانه برگردند. این دختران پیش از بازگشت با خانواده‌شان تماس گرفته و می‌گویند از کاری که کرده‌اند پشیمان هستند، نزدیکان‌شان هم آنها را برای بازگشت به خانه تشویق می‌کنند.

این دو نوجوان در مسیر بازگشت به روستا و در جاده فرعی گرانچدان که فاصله چندانی با روستای‌ ترکانی ندارد، با چند نفر از مردان خانواده‌هایشان روبه‌رو می‌شوند. این افراد درحالی که مسلح بودند، به سوری دختران تیراندازی کرده و آنها را به قتل می‌رسانند.

ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی چابهار درباره این رویداد گفت: حادثه مذکور مربوط به ۵۰ روز پیش است و متهمان که از نزدیکان ۲ مقتول هستند شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین تحقیقات قضایی در این‌باره ادامه دارد.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=41284

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...