۱۴۰۰ دی ۹, پنجشنبه

ترک تحصیل ۱۵۰۰ دانش آموز در استان یزد

۰۵ دی ۱۴۰۰

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: حدود هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان به علت ویروس کرونا و شرایط آموزش ترک تحصیل کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سعیده بهادرزاده در بازدید از مدارس ابتدایی مهریز گفت: متاسفانه ویروس کرونا تاثیر منفی خود را در آموزش و پرورش گذاشته و برابر آمار حدود هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان استان به دلیل نیاز‌های مالی و نداشتن شرایط و فقر فرهنگی خانواده و یا ورود به بازار کار از تحصیل بازماندند.ترک تحصیل ۱۵۰۰ دانش آموز در استان یزد

وی افزود: هنوز ۴۳۴ دانش آموز به گردونه تحصیل بازنگشته که توسط همکاران در حال شناسایی هستند و امیدواریم با تلاش خانواده‌ها به تحصیل برگردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا، تغییر و تحول را بر همه حوزه‌ها و عرصه‌های زندگی اجتماعی تحمیل کرد و آموزش و پرورش را به طرف آموزش‌های مجازی سوق داد.


بهادرزاده ادامه داد: آموزش مجازی در شرایط سخت کرونایی ، راهی برای جلوگیری از رکود تعلیم و تربیت است که تاکنون برای همه دانش آموزان به طور یکسان سودمند نبوده و موجب شد تا بین دانش آموزان و معلمان در کلاس درس فاصله بیفتد.

وی یکی از دلایل اصلی افت تحصیلی دانش آموزان در فضای مجازی را ارتباط نداشتن چهره به چهره میان معلم و دانش آموز عنوان کرد و گفت: عدم انتقال احساسات و برقراری تعاملات انسانی و بین فردی موجب شده تا شاهد افت تحصیلی در میان دانش آموزان شویم و این افت در پایه‌های اول و دوم بیشتر مشهود است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان ساخت: افت تحصیلی تنها شامل تجدیدی و مردودی دانش آموزان نیست بلکه وقتی آموخته‌ها و توانایی دانش‌آموز از آنچه انتظار می‌رود کمتر باشد، افت تحصیلی روی داده است که شیوع ویروس کرونا این مفهوم و آسیب را در عرصه تعلیم و تربیت مجازی در جامعه پر رنگتر کرد.

بهادرزاده تصریح کرد: حضوری شدن کلاس‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسینه شدن دانش آموزان و اولیا و معلمان می‌تواند گامی موثر برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان باشد



source https://koodak.bashariyat.org/?p=41305

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...