۱۴۰۰ دی ۴, شنبه

آموزش و پرورش اعلام کرد: دخترانِ دبیرستانی می‌توانند ازدواج کنند

۰۱ دی ۱۴۰۰

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: از دانش‌آموزانی که بر اساس قانون ازدواج می‌کنند حمایت می‌کنیم تا بتوانند ادامه تحصیل بدهند.

مهدی متقی‌فر
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی متقی‌فر اظهار کرد: این مهم به ترویج ازدواج و پایین آمدن سن ازدواج کمک می‌کند.

متقی‌فر در پاسخ به این سوال که حضور دانش آموز متاهل در مدرسه چه پیامدهایی دارد و آیا این می‌تواند منجر به ازدواج در سنین پایین شود؟ گفت: قطعا مدنظر آن‌ها ازدواج دختران کم سن و سال نیست. دختران دبیرستانی می‌توانند ازدواج کنند، به طور مثال پیش‌تر دختری که ۱۶ یا ۱۷ سال داشت ازدواج می‌کرد عذرش را از مدرسه می‌خواستند و طبیعتا این با قانون جوانی جمعیت و از سوی دیگر فرهنگ ترویج ازدواج منافات دارد.

وی افزود: ما در مورد سن ازدواج از آن طرف افتاده‌ایم، یعنی قرار بود ازدواج در ۲۳.۲۴ سالگی باشد، اما اکنون سن ازدواج دختران و پسران تا ۳۰.۳۵ و حتی تا ۴۰ سال رفته و در ۴۰ سالگی دچار وسواس می‌شوند که آیا می‌توانند یا نمی‌تواند ازدواج کنند، اکثرا ازدواج نمی‌کنند و متاسفانه دچار تجرد قطعی می‌شوند.

متقی‌فر بیان کرد: قطعا ما طرفدار ازدواج معقول از روی بلوغ و عقل هستیم و معتقدیم هم دختر و هم پسر باید به یک بلوغ عقلی و استقلال فکری برسند و به ازدواج فکر کنند و این می‌تواند کمک کند.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=41261

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...