۱۴۰۰ آبان ۹, یکشنبه

مهر گزارش می دهد؛ چالش های آموزش و پرورش فردوس / از کمبود نیرو تا مدارس فرسوده

۰۶ آبان ۱۴۰۰

فردوس- مدارس تخریبی، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی به عنوان سه چالش مهم آموزش و پرورش فردوس مطرح شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش شهرستان فردوس چهارشنبه شب در جلسه‌ای با حضور نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، مدیریت و معاونان آموزش و پرورش فردوس و جمعی از نمایندگان فرهنگیان های این شهرستان بررسی شد.

مدیر آموزش و پرورش فردوس در این جلسه سه چالش مهم این حوزه را در شهرستان فردوس مدارس تخریبی، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی برشمرد و تاکید کرد: بالاترین آمار مدارس تخریبی خراسان جنوبی متعلق به فردوس است که بیش از ۳۰ درصد مدارس شهرستان فرسوده بوده و باید نوسازی شود.

بحران کمبود نیروی انسانی

محمد ناظری با بیان اینکه شهرستان فردوس ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دارد، تصریح کرد: نیروی انسانی آموزش و پرورش شهرستان از هزار نفر به ۹۲۲ نفر تقلیل یافته و ۳۷۶ معلم تا سال ۱۴۰۵ بازنشست خواهند شد که اگر تدبیری اندیشیده نشود با بحران نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.

وی از کمبود نیروی انسانی در حوزه خدماتی خبر داد و افزود: از ۸۵ نیروی خدماتی ۲۰ نفر تغییر سمت داده شده‌اند و مجبوریم با ۶۵ نیرو ۹۲ آموزشگاه را از نظر نیروی خدماتی مدیریت کنیم.

ناظری عنوان کرد: ۷۰ درصد تجهیزات مدارس فردوس فرسوده و قدیمی است و نیاز به ۱۰۰ دستگاه ملزومات هوشمند سازی مدارس داریم.

وی ادامه داد: برای تشویق حائزین رتبه‌های برتر مسابقات فرهنگی، قرآنی و آموزشی هیچ گونه منبع اعتباری در اختیار نداریم.

۱۰۰ درصد فضاهای ورزشی فردوس تخریبی است

مدیر آموزش و پرورش فردوس با بیان اینکه ۱۰۰ درصد فضاهای ورزشی شهرستان فردوس تخریبی است افزود: در تأمین هزینه‌های برق، آب و گاز سالن‌های ورزشی نیز مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه در تأمین نیروی‌های متخصص در حوزه پرورشی منع قانونی داریم، تاکید کرد: به عنوان نمونه حتی یک مددکار در این بخش نداریم.

ناظری اضافه کرد: در عدم رعایت سقف جمعیت کلاس‌ها در استان رتبه دوم را داریم و در متوسطه نرم کلاس‌ها از ۲۵ نفر به بالاست.

افتخارات آموزش و پرورش فردوس

وی گریزی نیز به موفقیت‌های آموزش و پرورش فردوس در ۲ سال گذشته زد و گفت: رتبه ۶ آموزشی کشور، قبولی حدود ۵۰ دانش‌آموز در رشته پزشکی در کنکور سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰، برگزیده جشنواره خوارزمی استان از فردوس، ۷ رتبه برتر کشوری قرآنی و دهها رتبه برتر استانی در بخش‌های مختلف آموزشی، پرورشی و قرآنی گواه بر استعداد و نبوغ دانش آموزان فردوسی است.

عدم اختصاص سرانه به مدارس، توسعه بی رویه مدارس خاص که موجب ایجاد تفکر فاصله طبقاتی در آموزش شده، مشکلات مهد کودک‌ها و تعطیلی مطلق آنها در ایام کرونا و خسارات زیادی که متحمل شده‌اند، مشکلات حقوق پایین نیروهای خدماتی و سرایداری و تبدیل وضعیت نیروی شاغل آموزش و پرورش از مهمترین مشکلات و کمبودهایی بود که معاونان آموزش و پرورش و نمایندگان بخش‌های مختلف این حوزه مطرح و خواستار توجه ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به آنها شدند.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: هزینه‌ای که در آموزش و پرورش می‌شود سرمایه گذاری برای آینده مملکت و نظام است.

طرح رتبه بندی معلمان بزودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود

حجت الاسلام مجید نصیرایی تاکید کرد: بزودی رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و خبرهای خوبی برای فرهنگیان خواهیم داشت.

وی احیای تربیت معلم پسران و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان در فردوس را از مهمترین اقدامات در جهت رفع کمبودی نیروی انسانی در این شهرستان برشمرد و قول مساعد داد سایر مشکلات مطرح شده را نیز به طور جد پیگیری کند.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=40647

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...