۱۴۰۰ مهر ۷, چهارشنبه

عفو بین‌الملل خواستار آزادی آتنا دائمی شد

صدای آمریکا

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه ۵ مهر ماه با انتشار متنی در توئیتر، بار دیگر از مقامات ایران خواست آتنا دائمی، مدافع حقوق بشر محبوس در زندان لاکان رشت، را فورا و بدون و قید و شرط آزاد کنند.

این نهاد حقوق بشری با خطاب قرار دادن صفحه توئیتر فارسی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، افزود، این فعال حقوق بشر زندانی دور از خانواده‌اش، ناعادلانه در زندان لاکان رشت به دلیل فعالیت‌هایی از جمله محکوم کردن نقض حقوق بشر در ایران زندانی شده است.

پیشتر حسین دائمی پدر آتنا دائمی به صدای آمریکا گفته بود، با پایان حکم پنج سال زندان او که از سال ۱۳۹۵ بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد، حکم ۲ سال و یک ماه زندان دیگر او به اتهام «توهین به رهبری» از تیرماه سال گذشته به اجرا گذاشته شده است. در حکم شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران خانم دائمی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اخلال در نظم زندان» مجموعا به ۲ سال زندان دیگر و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

لازم به ذکر است درخواست خام دائمی مبنی بر اعاده دادرسی اسفند ماه سال گذشته از سوی دیوان عالی رد شد و او از اواخر اسفند ماه به زندان لاکان رشت تبعید شده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=46233

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...