۱۴۰۰ شهریور ۷, یکشنبه

این مادران برکدام خاک گریه کنند + فیلم همین امروز – خاوران

خانواده های شهیدان قتل عام۶۷ هر سال بر خاک پای عزیزانشان جمع می شوند بدون اینکه بدانند عزیزشان در کجای این خاک آرمیده است.تصویر لینک

جمعی از خانواده های شهیدان قتل عام۶۷ با حضور در مزار خاوران یاد عزیزان خود را گرامی داشتند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰؛ جمعی از خانواده های قتل عام شدگان در تابستان ۶۷ با حضور در خاوران یاد عزیزانشان را گرامی داشتند.

برغم گذشت ۳۳سال از این قتل‌عام جنایتکارانه که بدستور و فتوای شخص خمینی صورت گرفت، هنوز بسیاری از اعدام شدگان گمنام هستند، هنوز خانواده هایی در انتظار بازگشت عزیزان خویش چشم به راهند و هنوز محل دفن بسیاری از قتل عام شدگان، در گورهای جمعی اعلام نشده و پنهان است.

به همین دلیل خانواده ها مجبور هستند سالانه در محلهایی که بعنوان محل دفن اجساد معرفی شده جمع شوند و گلهایی را نثار خاک پای عزیزانشان کنند.

هیچکس حقیقتا نمی داند عزیزش کجاست و هیچ سنگ قبری نیز وجود ندارد. بسیاری از قبرها توسط حکومت تخریب شده، یا سیمانکاری شده و یا روی محل دفن اجساد بنایی ساخته شده است تا آثار جنایت محو شود.

سازمان عفو بین الملل در سالگرد قتل عام۶۷ اقدام به انتشار مجموعه ای از اسناد و یک گزارشی تحقیقی پیرامون این جنایت کرد.
در این گزارش پیرامون پنهان کردن اجساد قربانیان آمده است:….

اینجا بخوانید



source https://zanan.bashariyat.org/?p=45566

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...