۱۴۰۰ شهریور ۹, سه‌شنبه

با پایان مرخصی؛ عالیه مطلب زاده به زندان اوین بازگشت

عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان، روز دوشنبه ۸ شهریورماه با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت. خانم مطلب زاده پیشتر در تاریخ ۲۸ تیرماه امسال در پی ابتلا به ویروس کرونا، از زندان اوین به مرخصی اعزام شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۰، عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

خانم مطلب زاده در تاریخ ۲۸ تیرماه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین و ابتلای وی به کرونا به مرخصی اعزام شد.
عالیه مطلب زاده در تاریخ ۶ آذرماه سال ۹۵ در پی احضار تلفنی به وزارت اطلاعات بازداشت و در تاریخ ۲۹ آذرماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

وی در سال ۹۶ توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و از بابت اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر عینا تایید شد. در دادنامه صادره، مصداق اتهامات مطروحه علیه خانم مطلب زاده، «راه اندازی و شرکت در کارگاه های توانمندسازی زنان در خارج از کشور (گرجستان)» عنوان شده است.
با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲ سال حبس تعزیری برای وی قابل اجرا است.

وی نهایتا در تاریخ ۲۰ مهر ۹۹، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

خانم مطلب زاده، پیشتر در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه سال جاری، در پی ثبت دادخواست و اعلام شکایت نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی در دفتر دادستانی این زندان، از حق تماس تلفنی محروم شد.

لازم به ذکر است در تاریخ ۱۱ اسفندماه، شماری از فعالان سیاسی و مدنی که طی مدت زمان بازداشت‌های خود در سلول انفرادی حبس شده بودند، با حضور در دفتر قضایی نسبت به نگهداری متهمان در سلول‌های انفرادی اعلام شکایت کردند و این دادخواست را به ثبت رساندند.

عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان، عضو کمپین یک میلیون امضا و کمپین حمایت از قربانیان اسید پاشی است.

#عالیه_مطلب_زاده زندانی سیاسی و نایب رئیس انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، که ۲۹ تیر ماه به دلیل شیوع #ویروس_کرونا در بند زنان سیاسی زندان اوین مبتلا به کرونا شده و در مرخصی به سر می برد، احضار و روز دوشنبه برای گذراندن ادامه حبس خود به #زندان_اوین بازگشت.

FacebookTwitterاشتراک گذاری



source https://zanan.bashariyat.org/?p=45643

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...