۱۴۰۰ مرداد ۹, شنبه

بازداشت سه ‌شهروند توسط نیروهای اطلاعات سپاه در بوکان

هه‌نگاو: نیروهای اطلاعات سپاه بوکان سه شهروند را بازداشت و بنابر اطلاعات موجود به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه منتقل کرده‌اند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ (۲۷ جولای ۲۰۲۱)، نیروهای اطلاعات سپاه بوکان سه شهروند به نام‌های “کژال امینی”، “شمزین محمدی” و “عظیمه ناصری” را بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی سپاه در ارومیه منتقل کرده‌اند.بازداشت سه ‌شهروند توسط نیروهای اطلاعات سپاه در بوکان

ابن بازداشت‌ها بنابر رویه نهادهای امنیتی در کُردستان مستمراً غیر قانونی و بدون هرگونه ارائه حکم قانونی و یا دلایل بازداشت صورت پذیرفته است.

در همین راستا روز گذشته روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه با انتشار بیانیه‌ای از وقوع یک درگیری مسلحانه در بوکان و کشته‌شدن دو عضو از طرف درگیر ایضاً و بازداشت سه شهروند خبر داده بود.

هه‌نگاو ضمن تایید وقوع درگیری در نزدیکی روستای علم‌آباد بوکان میان یکی از احزاب کُردستانی و نیروهای سپاه پاسداران، نسبت به بازداشت‌های خودسرانه و پرونده سازی علیه شهروندان عادی متعاقب این درگیری‌ها ابراز نگرانی می‌کند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=44933

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...