۱۴۰۰ مرداد ۹, شنبه

پس از گذشت ۱۹ سال؛ رهایی از اعدام یک کودک-مجرم در یزد

۰۷ مرداد ۱۴۰۰

خبرگزاری هرانا – یک کودک-مجرم در یزد که در سن ۱۷ سالگی از بابت اتهام قتل بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، پس از گذشت ۱۹ سال با پرداخت دیه و اخذ رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، رئیس زندان مرکزی یزد از رهایی یک کودک-مجرم محکوم به اعدام در این زندان خبر داد.

رئیس زندان مرکزی یزد گفت: این زندانی از سن ۱۷ سالگی و به مدت ۱۹ سال در زندان بود که با تلاش اعضای شورای شعبه ۳۱ صلحی زندان، از شکات آن‌ها دعوت به عمل آمد و طرفین به پرداخت دیه رضایت دادند.

مددی مقدم افزود: دیه پرداخت شده ۴۰۰ میلیون تومان است که بخشی توسط خانواده متهم و بخش دیگر آن توسط خیران پرداخت شد و در نهایت با رضایت خانواده مقتول، این محکوم به اعدام از بند آزاد شد.

خبرگزاری مهر نیز در خصوص این کودک-مجرم نوشته است: این زندانی در سال ۱۳۸۱ به اتهام قتل بازداشت و به زندان مرکزی یزد منتقل شد. وی به دلیل پیچیدگی پرونده قضائی، با مساعدت مسئولان قضائی استان همچنین پرداخت ۴ میلیارد ریال دیه که توسط خیرین یزدی پرداخت شده بود، پس از ۱۹ سال تحمل حبس، آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=39547

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...