۱۴۰۰ تیر ۹, چهارشنبه

از حضور زنان در مراسم سالروز بمباران شیمیایی سردشت ممانعت به عمل آمد

هه‌نگاو: مسئولان برگزارکننده مراسم سی و چهارمین سالگرد یاد و خاطره جانباختگان و قربانیان بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط حکومت وقت عراق از حضور زنان ممانعت به عمل آوردند.از حضور زنان در مراسم سالروز بمباران شیمیایی سردشت ممانعت به عمل آمد

برپایه گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز دوشنبه ۷ تیر ۱۴۰۰ (۲۸ ژوئن ۲۰۲۱)، به مناسبت یاد و خاطره جانباختگان و قربانیان بمباران شیمیایی شهر سردشت در سال ۱۳۶۶ خورشیدی (۱۹۸۷ میلادی) در مسجد جامع شهر سردشت مراسم ویژه‌ای برگزار گردید.

به گفته یک منبع مطلع، ماموران امنیتی و اعضای برگزار کننده این مراسم به دستور اقصی نخشی‌پور، فرماندار سردشت مانع از ورود شماری از فعالین زن به داخل مسجد شده‌اند که به منظور شرکت در این مراسم به آنجا رفته بودند.

روز یک‌شنبه ۷ تیر ۱۳۶۶ (۲۸ ژوئن ۱۹۸۷)، جنگنده‌های حکومت بعث عراق شهر سردشت را بمباران شیمایی کردند که در این بمباران ١١١ شهروند جانباختند و بیش از ۸۰۰۰ شهروند دیگر نیز زخمی شدند که تاکنون نیز از آثار و عوارض شیمیایی رنج می‌برند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=44460

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...