۱۴۰۰ خرداد ۲۶, چهارشنبه

زندانی سیاسی تبعیدی آتنا دائمی به این انتخابات نمایشی نه خواهد گفت

آتنا دائمی اعلام کرد که تبعید، او و هم بندانش را به اهدافشان نزدیک تر و در شهرهای کشور تکثیر کرده است
زندانی سیاسی تبعیدی آتنا دائمی از زندان رشت در آستانه انتخابات نمایشی رژیم از زندان لاکان رشت نامه ای نوشت.زندانی سیاسی تبعیدی آتنا دائمی به این انتخابات نمایشی نه خواهد گفت

او در این نامه، ضمن اعتراض به تبعید زنان زندانی سیاسی اعلام کرد که به انتخابات نمایشی رژیم رأی نخواهد داد.

متن کامل نامه زندانی سیاسی تبعیدی آتنا دائمی به شرح زیر است:

«سال ۹۹، پس از آن که تعداد زیادی از دوستان و هم بندیانم را به زندان های دیگر ایران تبعید کردند، مرا نیز به تبعیدگاه لاکان رشت منتقل کردند. تا از بودن زنان فعال و پیشرو در کنار یکدیگر آن هم پیش از انتخابات ۱۴۰۰ جلوگیری کنند. غافل از اینکه با این قبیل اعمال عجولانه و کورکورانه پیش از هر چیز برای هر یک از ما تجربه ای مفید، خلق و ما را به اهدافمان نزدیک تر و در هر یک از شهرهای ایران تکثیرمان کردند!

طی سالیان گذشته من و خانواده ام شاهد بیشترین اعمال فشارها از سوی نهادهای امنیتی (وزارت اطلاعات و سپاه) بوده ایم. همانگونه که در دی ماه ۹۸ وقتی حتی تحصن اعتراضی به کشتار بی امان آبان آن سال، به مقر سپاه در اوین منتقل شدم. عمالشان اعتراف کردند که از سال ۹۳ تا کنون از هر راهی برای به قول خودشان «رام کردنم» استفاده کردند. اما جز «افسارگیسختگی» بیشتر نتیجه ای عایدشان نشده!

از گزینه های عبث و باقی مانده شان گفتند که هزاران بار علیه افراد و گروه های مخالف خود به کار برده اند. که از آن جمله ترور شخصیتی و حیثیتی و صدور و اجرای حکم شلاق و تبعید به شهرستان و در نهایت حذف فیزیکی بود. که پاسخ های لازم را به آنها دادم. و در اینجا نیز تأکید می کنم که با هیچ یک از شیوه های منسوخ نمی توانند مرا از راه مبارزه با ظلم و تلاش برای احقاق حقوق انسان ها بازدارند! در هر زندانی آزادم، چرا که هرگز نمی توانند افکارم را به زنجیر کشند! و تکرار می کنم که تماشای این ترس و سردرگمی در برابر زنان و مردان فعال درعرصه های گوناگون سیاسی،‌ مدنی و عقیدتی برایم خوشایند است چرا که نشان دهنده ضعف روز افزون مدعیان قدرت است!

حال در آستانه کمدی انتخابات دیگر شاهدیم که طبق معمول بازیگران و طنز پردازان ثابت این کمدی، با رنگ ها و اسم ها و شعارهای گوناگون، اما با یک هدف که همان نجات و بقای حکومت جمهوری اسلامی است وارد میدان شده اند و سعی در فریب افکار عمومی دارند. اما بسیاری از مردم آگاهند که هر یک رأی در صندوق ها، چه پر و چه خالی، تنها به معنای آری به تکرار تاریخ و سیاست های غیر انسانی ۴۲ساله حکومت است و دوره های ۴ ساله ریاست جمهوری و انتخابات، تنها نمایشی دروغین از حضور و نقش مردم در سیاست است! من و دوستانم را به نقاط مختلف ایران تبعید کردند که آنچه را که باید نگوییم. اما من در کنار مردم به این انتخابات نمایشی نه خواهم گفت!

آتنا دائمی – خرداد ماه ۱۴۰۰- زندان لاکان رشت»

آتنا دائمی، ۳۲ ساله، که باید روز ۱۴تیر ۱۳۹۹ پس از پایان یک دوره محکومیت ۵ ساله از زندان آزاد می شد، به دلیل پرونده سازی های مجدد وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در دو دادگاه دیگر مجموعاً به ۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

روز ۲۶ اسفند ‍۱۳۹۹، در آستانه سال نو، مسئولین زندان اوین آتنا دائمی را به طور ناگهانی و قهرآمیز به زندان لاکان رشت تبعید کردند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...