۱۴۰۲ شهریور ۲۹, چهارشنبه

بازداشت یک روزنامه‌نگار و یک نوجوان؛ تشکل‌های صنفی خواهان درمان فوری جعفر ابراهیمی شدند

1402.06.28 ایران‌اینترنشنال

در ادامه تلاش جمهوری اسلامی برای سرکوب شهروندان معترض، یک روزنامه‌نگار و یک دختر ۱۴ ساله در آمل و تهران بازداشت شدند. از سوی دیگر تشکل‌های صنفی معلمان خواستار معالجه فوری جعفر ابراهیمی، معلم زندانی شدند و وکیل مهدی یراحی نیز از ارجاع پرونده این هنرمند به دادگاه انقلاب خبر داد.

بر اساس خبری که به ایران‌اینترنشنال رسیده است، شایا شهوق، روزنامه‌نگار و گرافیست، روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور به دست نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش در آمل بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

ماموران در زمان بازداشت اقدام به شکستن در منزل او کرده و وسایل شخصی از جمله لپ‌تاپ و تلفن همراه او را با خود برده‌اند.

هم‌زمان سازمان حقوق‌بشری هه‌نگاو خبر داد که یکتا دودانگه، دختر ۱۴ ساله ساکن تهران، روز شنبه «پس از تعقیب و گریز» به دست ماموران امنیتی بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش او در سالگرد قتل حکومتی مهسا ژینا امینی دستگیر شده و تا این لحظه از سرنوشتش خبری در دست نیست.

روز ۲۵ شهریور و در جریان سالگرد خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، ده‌ها شهروند از جمله خانواده‌های دادخواه در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند که تنها هویت تعدادی از آن‌ها مشخص و رسانه‌ای شد.

پیش‌ از این هم جمهوری اسلامی اقدام به بازداشت شماری از فعالان مدنی و سیاسی، خانواده‌های بازداشت‌شدگان اعتراضات و دیگر شهروندان کرده بود.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=48627

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...