۱۴۰۲ شهریور ۹, پنجشنبه

نازیلا معروفیان مجددا بازداشت شد

هرانا

روز چهارشنبه هشتم شهریورماه، نازیلا معروفیان، روزنامه‌ نگار توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود بازداشت و به دادسرای ارشاد تهران منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این روزنامه نگار به هرانا گفت: “امروز صبح ماموران امنیتی با شکستن در، وارد منزل خانم معروفیان شدند و ضمن ضبط گوشی موبایل و برخی وسایل شخصی؛ وی را همراه با ضرب و شتم بازداشت و به دادسرای ارشاد تهران منتقل کردند.”
این منبع افزود: “از خانم معروفیان جهت آزادی موقت وی تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی درخواست شده است.”

تسنیم خبرگزاری نزدیک به نهادهای امنیتی دلیل بازداشت وی را “ترویج اباحه‌گری” عنوان کرد و نوشت “حضور با پوشش نامناسب در فضای عمومی و انتشار این تصاویر در فضای مجازی از جمله دلایل حکم دادسرای ارشاد برای بازداشت نازیلا معروفیان اعلام شده است.”

نازیلا معروفیان که روز دوشنبه بیست و سوم مردادماه نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود، پس از دو روز از این زندان آزاد شد.

این روزنامه نگار، بار دیگر در تاریخ هفدهم تیرماه سال جاری پس از احضار و مراجعه به شعبه اول دادسرای اوین، بازداشت و سپس به زندان اوین منتقل شد. وی چندی بعد توسط شعبه دوم دادسرای اوین تفهیم اتهام شد. او نهایتا در تاریخ شنبه بیست و یکم مردادماه با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این روزنامه نگار در تاریخ پانزدهم مرداد، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد.

اوایل بهمن ماه سال گذشته، نازیلا معروفیان توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مصاحبه با پدر مهسا امینی” به دو سال حبس تعزیری، پانزده میلیون تومان جریمه نقدی و پنج سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. حکم حبس خانم معروفیان به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

خانم معروفیان در تاریخ هشت آبان ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شد.

او نهایتا به زندان قرچک ورامین منتقل و مدتی بعد با تودیع وثیقه ششصد میلیون تومانی آزاد شد.

نازیلا معروفیان، روزنامه نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، اهل سقز و ساکن در تهران، سابقه اشتغال در رسانه هایی همچون دیده‌ بان ایران و رویداد ۲۴ را دارد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=57619

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...