۱۴۰۲ خرداد ۲۸, یکشنبه

پرونده کودک آزاری در موسسه مهر ماندگار صدور قرار بازداشت برای دو نفر از کارکنان

25.03.1402 هرانا

خبرگزاری هرانا – سازمان بهزیستی کشور از صدور قرار بازداشت برای دو نفر از کارکنان یک مرکز نگهداری از کودکان بی‌ سرپرست در تهران به نام “زنجیره مهر ماندگار”، به دلیل آزار جسمی و روانی کودکان خبر داد. اخیرا انتشار

گزارشاتی مبنی بر کودک آزاری در این مرکز از قبیل سوزاندن دست و پای یک کودک و محبوس کردن وی در یک حمام تاریک، با موجی از انتقادات همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، سازمان بهزیستی کشور از صدور قرار بازداشت برای دو نفر از کارکنان موسسه “زنجیره مهر ماندگار” تهران، خبر داد.

همچنین منابع انتشار موضوع کودک آزاری در این مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست که اخیرا به دلیل اطلاع رسانی در این خصوص تحت فشار قرار گرفته اند، عنوان کردند: “کودک ۸ ساله‌ ای که پیشتر دست ‌و پایش با اتو سوزانده ‌شده و به چشمش آسیب وارد شده بود، نخست به یک مرکز درمانی منتقل شد و حالا هم در مرکزی دیگر تحت مراقبت سازمان بهزیستی است.”

آنها همچنین اظهار داشتند: “علاوه ‌بر این و با توجه به اینکه تعدادی از این کودکان همچنان مشغول امتحانات پایانی خود هستند، سازمان بهزیستی تلاش کرده که تغییری اساسی در شرایط آنها ایجاد نکند و به همین دلیل، این ۲۳ کودک همچنان در همان مرکز پیشین ساکن هستند.”

طی روزهای اخیر، روزنامه اعتماد گزارشی در خصوص آزار جسمی و روانی یک  کودک در موسسه “زنجیره مهر ماندگار” که یک مرکز نگهداری از کودکان بی‌ سرپرست در تهران است، منتشر کرد.

“سوزاندن دست و پای یک کودک و حبس وی در حمام تاریک” و “تمایل قریب به اکثریت مربیان این موسسه برای ارتکاب اعمال کودک آزاری”، از مواردی هستند که در این گزارش به آنها اشاره شد.

کوتاه مدتی بعد، محمد باقرزاده، روزنامه نگار و تهیه‌ کننده این گزارش، نوشت: “دیروز با منابع این گزارش تماس گرفتند که یا اظهارات خود را پس می‌ گیرید یا اینکه به اتهام «توهین به روحانیت» با شما برخورد می‌ شود. دستکم یکی از این منابع امروز به قوه‌ قضائیه احضار شد. از او خواستند که با فیش حقوقی حاضر شود. از سوی دیگر منابع گزارش می‌ گویند آزارهای صورت‌ گرفته در این موسسه بسیار بیشتر از موارد ذکر شده‌ در گزارش است و به گزارش انتقاد دارند.”



source https://koodak.bashariyat.org/?p=47737

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...