۱۴۰۱ بهمن ۳, دوشنبه

فعالیت ۵۰۰ هزار بانوی فرهنگی و ۵۰ هزار دانشجو معلم دختر در آموزش و پرورش

ایرنا

تهران – ایرنا – مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده گفت: بیش از ۷ میلیون دانش آموز دختر، ۵۰۰ هزار بانوی فرهنگی و ۵۰ هزار دانشجو معلم زن در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، رابعه امامی در همایش بانوی فرزانه (گرامیداشت روز زن و مادر) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: آموزش ما از حضرت فاطمه نقشه راهی بی بدیل برای حضور زنان در عرصه‌های مختلف در عرصه اجتماعی است.

وی افزود: با نگاه تحولی دولت سیزدهم و حمایت وزیر آموزش و پرورش در جهت تعالی دختران، ارزش های اسلام بیش از پیش در حوزه زنان نمایان شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: شکوفایی زنان و دختران تراز انقلاب از جمله برنامه‌های ما است که در این راستا این حوزه با تقویت هویت دختران در افق آینده ایران با محوریت خانواده تداوم می‌یابد.

امامی افزود: برای پرورش دختران در نقش مادری و همسری فعال متعهد اجتماعی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: تربیت زنان و دختران کارآمد، با نشاط، متعهد به آرمان‌های انقلاب و قوانین کشور از اهم برنامه ها در آموزش و پرورش است.

فعالیت زنان در عرصه اجتماعی با الگوپذیری از حضرت فاطمه(س)

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران نیز امروز در ادامه مراسم همایش بانوی فرزانه (گرامیداشت روز زن و مادر) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: موضوع الگو و الگوپذیری از نیازهای طبیعی بشر است، همه نیازمند الگو هستیم تا اثر تربیتی را بیشتر شاهد باشیم.

وی افزود: الگوپذیری یک نقطه عطف است که موجب رشد فردی، اخلاقی می‌شود و در قرآن هم به الگو داشتن در زندگی توصیه شده است.

کریمیان با بیان اینکه قرآن، پیامبر را الگوی شایسته عنوان می‌کند، ادامه داد: پیامبر حضرت زهرا را پاره تن خود دانستند که نشان‌دهنده این است، وجود حضرت فاطمه جدا از پیامبر نیست.

وی یادآور شد: لازم است با خلق و خوی زنان، یک الگو برای خود داشته باشند و حضرت زهرا می‌تواند بهترین الگو باشد. با وجود اینکه مادر چند کودک خردسال بوده است اما همواره نسبت به جامعه و امور سیاسی بعد از رحلت پیامبر ایفای نقش می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: باید زنان با الگو گرفتن از حضرت فاطمه، نسبت به مباحث سیاسی و اجتماعی پیرامون خود ایفای نقش کنند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=54336

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...