۱۴۰۱ دی ۸, پنجشنبه

صدور حکم ۴ سال حبس برای هدیه ستوده، دانشجوی ۲۰ ساله بلوچ

ایران‌وایر

 

خبرگزاری حقوق‌بشری «حال وش» از صدور حکم ۴ سال زندان برای یک زن جوان بلوچ به نام «هدیه ستوده» خبر داده است.

بنا بر این گزارش، خانم ستوده، ۲۰ ساله و ساکن زاهدان، در جریان اعتراضات مردمی در روز دوم مهرماه در این شهر بازداشت شده و سپس در نوزدهم مهرماه با قید وثیقه به‌طور موقت آزاد شده است.

اتهامات این زن دانشجو، «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» مطرح شده حکم حبس طولانی‌مدت او نیز توسط شعبه ۶ دادگاه انقلاب زاهدان صادر شده است.

پیش از این نیز حال‌وش از صدور حکم شش ماه حبس و ۲۵ میلیون تومان جزای نقدی برای یک دختر ۱۶ ساله بلوچ به نام «نازنین احمدی پور» که در ۲۶ آبان‌ماه در چابهار بازداشت شده، خبر داده بود.

اتهام این نوجوان ۱۶ ساله، «تبلیغ علیه نظام» مطرح شده بود.

اعتراضات بلوچستان که تاکنون با شدت ادامه داشته، با علنی شدن خبر تجاوز یک فرمانده انتظامی به یک دختر ۱۵ ساله بلوچ آغاز شد و به سرعت استان سیستان و بلوچستان را به یکی از کانون‌های اصلی اعتراضات ضدحکومتی در ایران تبدیل کرد. خشونت علیه معترضان در بلرچستان بسیار گسترده بوده و تنها در جمعه خونین زاهدان، بیش از ۹۰ نفر از شهروندان بلوچ، از جمله چندین کودک در اثر شلیک نیروهای امنیتی و سرکوب‌گر جان باختند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=53640

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...