۱۴۰۱ فروردین ۹, سه‌شنبه

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبر داد؛ رسیدگی به۳۶۰پرونده کودک کار کرمانشاهی درمراکز آموزشی وحمایتی کودک

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از رسیدگی به۳۶۰پرونده کودک کار کرمانشاهی درمراکز آموزشی وحمایتی کودک خبر داد.
فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یک مرکز شبانه روزی کودکان کار خیابانی و ۲ مرکز روزانه غیر دولتی در استان فعال است.

وی افزود: کودکان کار خیابانی با دستور قضائی به این مراکز ارجاع داده شده و دوره نگهداری کودکان در مراکز شبانه روزی ۲۱ روزه بوده و تا سه دوره قابل تمدید است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مراکز شبانه روزی علاوه بر نگهداری از کودکان خدمات آموزشی، روانشناسی و مددکاری و در مراکز روزانه تمامی خدمات به غیر از نگهداری از آن‌ها ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: تمامی خدماتی که به کودکان ارائه شده در راستای توانمند سازی خانواده‌ها به پدر و مادر این کودکان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۳۶۰ کودک کار و خیابان در مراکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده و مرکز کودکان خبایانی پرونده دارند.

محمدی بیان کرد: کودکانی که بدپرست بوده و در حال انجام کارهای مختلف هستند با دستور قضائی به این مراکز ارجاع داده شده و تا حل شدن مشکل خانوادگی آن‌ها در این مراکز نگهداری می‌شوند و در صورت طولانی شدن مشکلی که دارند، به هفت مرکز شبه خانواده اعزام می‌شوند.

وی گفت: جمع‌آوری کودکان کار خیابانی بر عهده شهرداری بوده ولی همشهریان در صورت مشاهده می‌توانند تلفن ۱۲۳ را گرفته و تیم اروژانس اجتماعی در این رابطه مداخله می‌کند.



source https://koodak.bashariyat.org/?p=42625

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تهران؛ یک قربانی کودک همسری به اتهام قتل همسرش بازداشت شد

۱۱.بهمن.۱۴۰۲هرانا در آبان ماه امسال یک قربانی کودک همسری در تهران با خوراندن قهوه مسموم به همسر خود، وی را به قتل رساند. طی روزهای اخیر، م...